dimarts, de març 15, 2011

Dipòsits, tubs i canonades metàl·liques

Aquests darrers dies hi ha una imatge que s’ha quedat enregistrada en el meu pensament i la veig força sovint, vull dir que l’evoco sovint en la meva consciència, és la d’uns dipòsits d’una refineria del Japó que s’estan cremant… i aquesta imatge, sense foc, la veig molts dies, quan passo per davant de la industria química, entre Vila-seca i Tarragona. I penso… si al Japó, que deuen tenir protocols fins i tot per a quan es fon una bombeta del pati del darrera del aparcament de la central, es desborden, aquí, si un dia peta això ens cremarem com a pollastres a l’ast, no?

Si, ja ens poden dir que aquí no hi ha l’activitat sísmica que hi ha a altres llocs del planeta, però al Mediterrani no es pot donar una onada gegantina, un tsunami, com el del Japó? Que li passaria a la nostra indústria química si l’engolís una onada com la del Japó?

Amb això no vull ser alarmista, almenys no és la meva idea, simplement formulo aquestes preguntes en l’aire, a veure que cau… jo ja me les he contestat, i no m’agraden les meves respostes… per acabar-ho d’adobar, tenim 4 centrals nuclears (ja sé que una no funciona, però hi és), i lo mateix d’abans, si els Japonesos, que no es pot dir que deixin coses a l’atzar, no poden controlar-ho, que farem naltros en cas d’un accident? Tonto l’últim? Tots a córrer sense cap direcció en concret? Sap algú on hem de dirigir-nos? Ens hem de quedar a casa? Aquesta última és bona… confinats a casa, clar, com que les nostres llars estan construïdes amb materials aïllants de radiació, de productes químics, de núvols pirolítics, de…

Qua hi va haver l’atemptat al pantalà de Repsol, els anys 80, la gent de Tarragona i Reus va agafar el cotxer i va marxar a la desesperada, van passar pel poble (Alforja) de matinada, en direcció a les muntanyes, van col·lapsar les carreteres, les sortides d’aquestes dues ciutats… si la cosa s’hagués descontrolat, la majoria haurien quedat com els de les imatges de l’èxode de Kuwait, durant la I Guerra del Golf…

Doncs, on vull anar a parar, des de casa meva no sé que hauria de fer en cas de que hi hagués algun tipus d’accident a la química, a la refineria o a les centrals nuclears. Avui he sentit a la ràdio que feia molts anys que no es revisava el pla PENTA, a més, jo no he fet mai un simulacre de res, fin i tot un cop vaig sentir una alarma, estava a prop de la refineria, i la gent que viva a la urbanització no sabia què estava passant, després al TN vaig veure que deien que hi havia hagut un simulacre d’accident a la refineria, però la gent que viu al costat no sap què vol dir que una sirena toqui de forma estrident, i la culpa no és pas de la gent de no saber-ho, si no de qui no ho ha explicat bé!!